Hoe bereikbaar moeten uw werknemers zijn?

Werken van negen tot vijf is passé. Vandaag bent u immers altijd bereikbaar. Dus ook na de werkuren.

Het aantal gewerkte uren is geen goede indicator van productiviteit. Het gaat om de efficiëntie die u nastreeft en de resultaten die u behaalt in de uren die u werkt. Leve vrijheid en flexibiliteit?

Theorie en praktijk
Natuurlijk is het dat arbeidscontract dat bepaalt wanneer en waar werknemers ter beschikking staan van de werkgever. Op papier dan toch. Want in de praktijk rekent u als werkgever misschien op permanent contact via smartphone, tablet of pc?

Vrijheid voor werknemers?
Lassen we voor ons welzijn een algemeen verbod in om ‘s avonds mails te beantwoorden? Sommige werknemers werken beter op kantoor van negen tot vijf, voor anderen is dat op onregelmatige uren, thuis of op verplaatsing. Laat de vrijheid maar bestaan. Maar laat werknemers ook weten dat ze recht hebben op onbereikbaar zijn en bied ze informatie over mentale werkhygiëne aan. Is er een stilzwijgend akkoord dat er een 24 op 24 bereikbaarheid moet zijn? Dan moet u de zaken herbekijken.

  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook

, , ,